Luota vaistoosi ja kuuntele sydäntäsi . |
Vuonna 2012 puhuttiin mediassa vielä ihmisten tuotteistamisesta ja ihmisarvoon kohdistuvista uhkakuvista, nyt on onneksi jo siirrytty puhumaan aitoudesta. Entä jos puhuttaisiinkiin omasta totuudesta: sen määrittelystä, viestimisestä ja visuaalisesta brändäämisestä? Näin asian muotoilevat nimittäin markkinoinnin ja valmennuksen ammattilaiset Melissa Dawn ja John Germain Leto uudessa Heart Based Business Coaching –valmennusohjelmassaan.
- Find Your Truth
- Speak Your Truth
- Brand Your Truth
Joo joo... taas jotain elämäntapayrittämistä - Sandals and Candels -osastoa, toteavat varmaan kriittisimmät lukijat tässä kohtaa. Mutta hetkinen, mietitäänpä tarkemmin.
Koko idea
arvolähtöisessä brändäyksessä perustuu nimenomaan oman kutsumuksensa ja arvojensa
löytämiseen ja hyväksymiseen. Do what you love. Niinhän meille opetetaan. Find your passion, follow your calling. Eikö vain?
Aidossa ja totuudenmukaisessa
henkilöbrändäyksessä lähdetään nimenomaan sisältäpäin, ja sitä kautta löydämme
elämäämme ne samanhenkiset ihmiset ja asiakkaat, toivottavasti myös työnantajat tai työntekijät. Usein kuulen
kuitenkin sanottavan, että ihmiset ”brändäävät itsensä jotakin varten”. Voiko silloin oikeasti kuunnella sydäntään ja
olla lojaali itselleen? Kehitystä tuotemyynti edellä
Startup maailma
puolestaan on hyvin tuotekeskeinen. Lähdetään jostain tarpeesta, kehitetään
siihen ratkaisu, monistetaan tuotetta ja kassakone kilisee. Ajatellaan kuin
kone. Niinhän se liiketoiminta menee, tässä olen samaa mieltä Parantaisen Jarin kanssa: liiketoiminta on kone :)
Eivät nämä kaksi
maailmaa toki sulje toisiaan pois. Itseasiassa sydämellä ajattelevien universalistien
tulisi oppia myös ajattelemaan työtään talouden tunnuslukujen kautta ja
toisin päin: taloudellista menestystä tavoittelevien olisi hyvä muistaa, että
raha on vain mittari. Onnellisuus tulee jostain muualta.
Happiness is when what you
think, what you say, and what you do are in harmony. – Mahatma Gandhi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti